Om oss

Vi leverer miljøvennlige renholdstjenester til næringslivet.

Snakk renhold i dag!


    Historien startet for over 50 år siden

    Historien om Anker Renhold starter i 1970. Helt siden Asbjørn Bingen etablerte Anker Rengjøring og Liftutleie i Oslo for over 50 år siden, har vår fremste visjon vært å levere kvalitet til kundene. I 1994 solgte vi unna liftparken, og dagens Anker Renhold ble født under Arild Bingens ledelse. 

    Per i dag er vi et privateid vaskefirma med over 120 ansatte, og regnes for en veletablert og seriøs aktør innenfor vår bransje. Selv om vi re lokaliserte hovedkontoret til Skedsmokorset i 2018, tilbyr vi fremdeles tjenester til konkurransedyktige priser i Oslo-, Akershus-, og Østfoldregionen. I administrasjonen er vi 10 personer, med unik kompetanse innenfor faget. Vi har flere servicemedarbeidere og ledere med fagbrev. Vi har personsertifisert flere av våre ledere via Sintef innenfor NS-INSTA 800 med nivå 4, høyeste nivå innen standarden.

    Tjenester

    Som vaskefirma tilbyr vi et bredt spekter av tjenester for både privat- og bedriftskunder. Vi utfører alt fra renhold og periodisk renhold til fasadevask, vaskehjelp, oppretting og behandling av gulv, byggvask, vindusvask, nedvask, nullstilling, hovedrengjøring og flyttevask

    Vi leverer kvalitet i alle utførelser til konkurransedyktige priser, og anser oss blant de beste vaskefirmaene i Oslo og omegn. 

    Ved å velge oss går du en bedre og renere hverdag i møte for deg eller din bedrift, samtidig som du bidrar til det grønne skiftet.

    Vår visjon

    Anker Renhold handler imidlertid om noe mer enn å levere renholdstjenester av høy kvalitet. Det handler dypest sett om mennesker, og å sikre et bedre og renere miljø. Våre kjerneverdier reflekteres i driftsmodellen og virksomheten vår. Av miljøutmerkelser er vi klassifisert som en Miljøfyrtårn-bedrift, blitt Svanemerket, og er kontrollmedlem av Grønt Punkt. Vi kompenserer også for utslippene våre, og ønsker å bidra til det grønne skiftet.

    Videre er vi ISO 9001-sertifisert, som er et internasjonalt anerkjent kvalitetsstempel for god bedriftsledelse og service. Det betyr at du som kunde vil møte profesjonalitet og kvalitet i alle ledd, fra dyktige servicemedarbeidere til en responsiv og faglig kompetent administrasjon.
    Våre medarbeidere bærer alltid uniform med synlig logo, slik at du kan kjenne igjen kvalitet når du ser det. 

    Vi er en offentlig godkjent renholdsbedrift. Dette innebærer at alle ansatte har HMS-kort for identifisering, gyldig oppholds- og arbeidstillatelse, grunnkurs i renhold og har arbeidskontrakter med konkurransedyktige betingelser. Det er straffbart etter Forskrift om Godkjenning for Renholdsvirksomheter m.m. å benytte seg av en renholdsleverandør som ikke er godkjent.

    Forskrift om Godkjenning for renholdsvirksomheter

    Arbeidstilsynet stiller nå krav til både oss som leverandør av renhold, og bedriftens innkjøper.

    Fra 1. juli 2018 er det straffbart å benytte en leverandør av renhold som ikke er godkjent. Dette er blant noen av tiltakene som er iverksatt for at alle parter skal gjøre bevisste valg om at leverandøren følger lover, regler og for å bekjempe sosial dumping.

    Les mer om innkjøpers plikter ved kjøp av renholdstjenester

    Hvorfor velge
    Anker Renhold

    • Over 50 års erfaring
    • Rask responstid
    • Faglig kompetanse
    • Dyktige service-
      medarbeidere

    Vår historie

    • Etablert i 1970
      Anker Rengjøring og Liftutleie etableres av Asbjørn Bingen.
    • Rendyrket i 1994
      Liftparken selges til Stavdal. Anker Renhold AS stiftes av nåværende Daglig leder, Arild Bingen.
    • Miljøsertifiseringer
      Anker Renhold har lenge tatt miljøet på alvor. Derfor er vi Miljøfyrtårn, Grønt Punkt kontrollmedlem og en Svanemerket renholdsbedrift.
      Vi kompenserer også for våre utslipp.
    • Digitalisering 2016
      Vi startet arbeidet med å gjøre driften digitalisert. M_Solution benyttes idag til bemanning og drift, lønn til servicemedarbeidere og kvalitetsoppfølging ute i felt.
    • Omsetning i 2017 ca. 55 mnok
    • Digitalisering 2017/18
      Alle kunder og servicemedarbeidere implementeres i M_Solution. Systemet rulles ut. Superoffice implementeres som salgsverktøy og crm system.
    • Vi flytter
      Anker Renhold flytter hovedkontoret fra Oslo til Industriveien 14, 2020 Skedsmokorset.
    • ISO Sertifisering 2018
      Anker Renhold er ISO 9001:2015 sertifisert pr. 19/09-2018.
    Anker Renhold er ISO 9001 sertifisert

    Ofte stilte spørsmål

    Har du behov for hjelp til kjøp av renhold? Vi er selvfølgelig klar til å hjelpe deg. Spør stort, spør smått og spør heller en gang for mye. Det skal være trygt å velge oss.

    Kom i kontakt med en av våre fageksperter alle dager fra kl. 8-16
    på mail eller telefon.

    firmapost@anker-renhold.no

    23 14 16 80

    Koster befaringen penger?

    Nei. Anker Renhold utfører alltid befaring kostnadsfritt for både bedrift og private. Vi kommer med som regel 1-2 personer avhengig av omfang for å identifisere deres behov.

    Er dere en godkjent renholdsbedrift?

    Ja. Anker Renhold er en Offentlig godkjent renholdsbedrift, dette har vi vært siden ordningen trådte i kraft. Vi sender årlig melding til Arbeidstilsynet. Vi er også en tariffbundet bedrift organisert i Virke og følger tariffavtalen Overenskomst for Renhold NAF.

    Les mer: https://www.virke.no/tariff-og-lonn/finn-tariffavtale/overenskomst-for-renhold-naf/

    Hvordan signeres tilbud og kontrakt?

    Vi bruker digital signering med BankID, både for bedrift og privat segmentet. Tilbudet sendes til deg elektronisk etter befaring med våre eksperter. Begge parter legitimerer seg og mottar signerte eksemplarer.

    Hvordan sier jeg opp tjenesten?

    Oppsigelse av tjenesten sendes skriftlig til kontakt@anker-renhold.no. Oppsigelsestiden fremkommer i kontrakten din. Du mottar bekreftelse på mottatt oppsigelse fra oss med dato for siste vaskedag.

    Er renholdet miljøvennlig?

    Ja. Anker Renhold leverer utelukkende Svanemerket renhold og tjenester med miljøet i fokus. Det stilles svært strenge krav til oss som leverandør for å kunne opprettholde våre miljø godkjenninger.

    Back To Top