Spesialisert på renholdstjenester

Anker Renhold er et av Norges eldste rengjøringsbyråer. Familieeid og drevet av tredje generasjon.

Tilbud på renhold. Raskt og effektivt.


    Om oss

    Anker Renhold ble stiftet i 1970, og vi har siden den gang utviklet oss til å bli en veletablert aktør i markedet. Bedriften vår er familieid og drives av tredje generasjon.

    Vi leverer tjenester til bedrifter i Oslo og akershus, østfold og innlandet. Våre tjenester er godt forankret i våre verdier, noe som gjenspeiles i vårt fokus på miljø, våre gode dialog med kunden, samt vår faglige kompetanse.

    Velger du oss får du en seriøs og kortreist leverandør med faglig tyngde og høy servicegrad. Vi er opptatt av etterrettelighet og kompetanse i alle ledd. Som kunde av oss skal du føle deg sett og oppleve oss som tilgjengelige.

    Historien om Anker Renhold starter i 1970. Helt siden Asbjørn Bingen etablerte Anker Rengjøring og Liftutleie i Oslo for over 50 år siden, har vår fremste visjon vært å levere kvalitet til kundene. I 1994 solgte vi unna liftparken, og dagens Anker Renhold ble født under Arild Bingens ledelse. 

    Per i dag er vi et privateid vaskefirma med over 120 ansatte, og regnes for en veletablert og seriøs aktør innenfor vår bransje. Selv om vi re lokaliserte hovedkontoret til Skedsmokorset i 2018, tilbyr vi fremdeles tjenester til konkurransedyktige priser i Oslo-, Akershus-, og Østfoldregionen. I administrasjonen er vi 10 personer, med unik kompetanse innenfor faget. Vi har flere servicemedarbeidere og ledere med fagbrev. Vi har personsertifisert flere av våre ledere via Sintef innenfor NS-INSTA 800 med nivå 4, høyeste nivå innen standarden.

    Tjenester

    Som vaskefirma tilbyr vi et bredt spekter av tjenester for både privat- og bedriftskunder. Vi utfører alt fra renhold og periodisk renhold til fasadevask, vaskehjelp, oppretting og behandling av gulv, byggvask, vindusvask, nedvask, nullstilling, hovedrengjøring og flyttevask

    Vi leverer kvalitet i alle utførelser til konkurransedyktige priser, og anser oss blant de beste vaskefirmaene i Oslo og omegn. 

    Ved å velge oss går du en bedre og renere hverdag i møte for deg eller din bedrift, samtidig som du bidrar til det grønne skiftet.

    Vår visjon

    Anker Renhold handler imidlertid om noe mer enn å levere renholdstjenester av høy kvalitet. Det handler dypest sett om mennesker, og å sikre et bedre og renere miljø. Våre kjerneverdier reflekteres i driftsmodellen og virksomheten vår. Av miljøutmerkelser er vi klassifisert som en Miljøfyrtårn-bedrift, blitt Svanemerket, og er kontrollmedlem av Grønt Punkt. Vi kompenserer også for utslippene våre, og ønsker å bidra til det grønne skiftet.

    Videre er vi ISO 9001-sertifisert, som er et internasjonalt anerkjent kvalitetsstempel for god bedriftsledelse og service. Det betyr at du som kunde vil møte profesjonalitet og kvalitet i alle ledd, fra dyktige servicemedarbeidere til en responsiv og faglig kompetent administrasjon.
    Våre medarbeidere bærer alltid uniform med synlig logo, slik at du kan kjenne igjen kvalitet når du ser det. 

    Vi er en offentlig godkjent renholdsbedrift. Dette innebærer at alle ansatte har HMS-kort for identifisering, gyldig oppholds- og arbeidstillatelse, grunnkurs i renhold og har arbeidskontrakter med konkurransedyktige betingelser. Det er straffbart etter Forskrift om Godkjenning for Renholdsvirksomheter m.m. å benytte seg av en renholdsleverandør som ikke er godkjent.

    Forskrift om Godkjenning for renholdsvirksomheter

    Arbeidstilsynet stiller nå krav til både oss som leverandør av renhold, og bedriftens innkjøper.

    Fra 1. juli 2018 er det straffbart å benytte en leverandør av renhold som ikke er godkjent. Dette er blant noen av tiltakene som er iverksatt for at alle parter skal gjøre bevisste valg om at leverandøren følger lover, regler og for å bekjempe sosial dumping.

    Les mer om innkjøpers plikter ved kjøp av renholdstjenester

    Hvorfor velge
    Anker Renhold

    • Over 50 års erfaring
    • Rask responstid
    • Faglig kompetanse
    • Dyktige servicemedarbeidere

    Vår historie

    • Etablert i 1970
      Anker Rengjøring og Liftutleie etableres av Asbjørn Bingen.
    • Rendyrket i 1994
      Liftparken selges til Stavdal. Anker Renhold AS stiftes av nåværende Daglig leder, Arild Bingen.
    • Miljøsertifiseringer
      Anker Renhold har lenge tatt miljøet på alvor. Derfor er vi Miljøfyrtårn, Grønt Punkt kontrollmedlem og en Svanemerket renholdsbedrift.
      Vi kompenserer også for våre utslipp.
    • Digitalisering 2016
      Vi startet arbeidet med å gjøre driften digitalisert. M_Solution benyttes idag til bemanning og drift, lønn til servicemedarbeidere og kvalitetsoppfølging ute i felt.
    • Omsetning i 2017 ca. 55 mnok
    • Digitalisering 2017/18
      Alle kunder og servicemedarbeidere implementeres i M_Solution. Systemet rulles ut. Superoffice implementeres som salgsverktøy og crm system.
    • Vi flytter
      Anker Renhold flytter hovedkontoret fra Oslo til Industriveien 14, 2020 Skedsmokorset.
    • ISO Sertifisering 2018
      Anker Renhold er ISO 9001:2015 sertifisert pr. 19/09-2018.

    Bli kunde på 1-2-3

    1
    Gratis befaring

    Våre fageksperter kommer på befaring for å anbefale renholdstjenester tilpasset deres behov og ønsker

    2
    Tilbud utarbeides og kontrakt signeres

    Tilbudet du får av oss mottas til e-signering. Gjennom rask avklaring og korte beslutningslinjer er vi klare for oppstart av renholdsavtalen

    3
    Oppstart gjennomføres

    Serviceleder er i tett dialog med deg som kunde og utøvende servicemedarbeider. Frekvens og planleggning settes i system.