Å finne et pålitelig renholdsbyrå for kontorvask og daglig renhold av arbeidsplassen kan være en utfordring – men med riktig samarbeidspartner sikrer du et rent, trygt og produktivt arbeidsmiljø.

Her er fem viktige faktorer å ta med i vurderingen når du velger renholdsbyrå:
1. Hvor godt kan byrået tilpasse renholdstjenestene til kundens behov?
Ingen bedrifter er like, og det samme gjelder renholdsbehov. Et godt rengjøringsbyrå tilbyr skreddersydde renholdsløsninger basert på virksomhetens krav. Dette innebærer alt fra daglig renhold til spesialiserte tjenester som kontorvask. Vi i Anker Renhold setter alltid opp en skreddersydd renholdsplan for alle våre faste kunder, med mulighet for justeringer etter behov.
Utforsk våre tjenester for daglig renhold her.
2. Fleksibilitet og god oppfølging av kunden
Et pålitelig rengjøringsfirma bør ha god oppfølging og kunne tilpasse seg endringer i kundens behov. Noen kjennetegn ved god fleksibilitet og kundeoppfølging kan være:
- Kunden får en fast kontaktperson å forholde seg til
- Det er enkelt å bestille ekstra tjenester som smittevask, tepperens og spesialirenhold på kort varsel
- Det er enkelt å få justert gjeldende renholdsplaner
Enten det gjelder justering av renholdsplaner eller ekstra oppdrag, er fleksibilitet avgjørende for et godt samarbeid. Hos oss får du alltid en fast kontaktperson som du kan kontakte ved behov for å justere tjenester, eller bestilling av ekstra tjenester. Du kan lese mer om oppfølging av våre renholdstjenester her.
Ønsker du tilbud på renhold eller en gratis befaring?
Send inn skjemaet, så tar vi kontakt!
3. Nødvendige sertifiseringer, erfaring og kvalitetssikring
Sertifiseringer er et kvalitetsstempel, men det er viktig å velge et byrå som også legger vekt på kvalitet og miljø utenom eksterne merkeordninger. Renholdstjenester bør omfatte rutiner for kvalitetskontroll og miljøvennlige løsninger, og selskapet burde jobbe kontinuerlig med miljøarbeidet.
I vår bransje er det mange aktører som kommer og går, og det kan derfor være lurt å finne en stabil og erfaren samarbeidspartner. Anker Renhold ble stiftet i 1970, og vi er svært stolte over å være en av få aktører i bransjen som har holdt ut så lenge.
4. Fokus på HMS i arbeidet
Et seriøst renholdsbyrå setter helse, miljø og sikkerhet (HMS) i førersetet. Bedrifter som tilbyr daglig renhold bør ha klare rutiner for hygiene, sikkerhet og ergonomi. Dette sikrer trygge arbeidsforhold for både de renholdsarbeiderne – og dine ansatte.
Les også vår artikkel om fordelene med en fast avtale for renhold!
5. Bruk av digitale verktøy for planlegging og kvalitetskontroll
Moderne renholdsbyråer bruker digitale systemer for planlegging, oppfølging og rapportering. Dette gir bedre oversikt og sikrer høy kvalitet på tjenestene. Renhold på arbeidsplassen blir mer effektivt når det dokumenteres og tilpasses løpende. Hos oss i Anker Renhold bruker vi elektroniske driftsløsninger hvor du kan administrere ditt renhold, gi tilbakemeldinger til oss og enkelt få tak i din kontaktperson. Du kan lese mer om hvordan å bestille renhold her.
Vi håper disse tipsene kan lede deg på veien til å finne riktig renholdsbyrå!
Ved å velge et profesjonelt renholdsbyrå som tilbyr skreddersydde løsninger, fleksibilitet, HMS-fokus og digitale verktøy, sikrer du en ren og trygg arbeidsplass.
Ta kontakt med oss for å sette opp en tilpasset renholdsløsning til din bedrift!